
Aanbod
Persoonlijke identiteit
Uw kind maakt kennis met verschillende personen, situaties en meningen. Hierbij worden ervaringen opgedaan die bijdrage aan het vormen van een eigen persoonlijke identiteit.
Middels de godsdienstlessen en lessen van Kwink zorgen wij ervoor dat de kinderen zich sociaal en emotioneel kunnen ontwikkelen tot burgers die de maatschappij kunnen verbeteren.

IKC Het Kristal is samengevat: Gezondheid & bewegen, Veiligheid & vertrouwen, Geloof & Respect, Groei & ontwikkeling en Betrokkenheid & samenwerken

Theorie en Praktijk
Elk kind wordt nieuwsgierig geboren en wil ontdekken en leren. Op het Kristal bieden wij kinderen een oefenplaats waar zij leren en ontdekken door te denken en te doen. Dit doen wij door te stimuleren vanuit thematische aanbod waarin er voortdurend afwisseling plaatsvindt tussen theoretische kennis en praktijk ervaringen.
Ontwikkeling
Ieder kind is uniek en ontwikkelt zich in een eigen tempo. Op basis van observaties bij het jonge kind en ‘Controle van begrip-vragen’ bij het oudere kind houden wij de ontwikkeling van uw kind in de gaten. Op basis hiervan bieden wij uw kind passend aanbod aan.
Passend aanbod is geen individueel onderwijs. Uw kind neemt altijd deel met klasgenoten aan het onderwijs. Dit kan zijn aan het basisaanbod, intensief aanbod of aanbod voor cognitief talent.


Intensief aanbod
Wanneer een kind moeite heeft met het basisaanbod is er extra ondersteuning. Dit kan zijn aan de instructietafel in de klas van de eigen leraar of met een andere leraar op een plek buiten het lokaal.
Soms wordt dit aanbod voorafgaande aan de les aangeboden, zodat uw kind daarna de les gemakkelijker kan volgen. Soms is het aanbod na de les. Het kan dan ook zijn dat een kind zelfstandig extra oefent achter een device.
Cognitief talent
Enkele leerlingen vinden onvoldoende uitdaging in het basisaanbod. Voor hen is er extra verdieping en verrijking. Ook dit aanbod is thematisch, onder leiding van de leerkracht.